Kun hver tiende har købt dagligvarer på nettet

90 % af befolkningen vælger fortsat den daglige indkøbstur, hvor de kan have varene fysisk i hænderne

Ny undersøgelse foretaget af YouGov viser, at tallet for netkøb inden for kategorierne “rejser og kulturoplevelser”, “film, musik og bøger”, “elektronik og hvidevarer” og “tøj og sko” til sammenligning er  50 %.

90 % af de adspurgte nikker genkendende til forklaringer om et ønske om at kunne tjekke kvalitet og modenhed på frugt/grøntsager, at slippe for at betale fragt og gebyrer samt undgå kaos omkring leveringen.

Læs hele artiklen her

Som kunde i Lokalbrugsen får du selv indflydelse på, hvilke varer, der står på hylderne

Som resultat af den nye lukkelov er Coop koncernens mindste butikker truet af lukning.

Det lukningstruede butikker omfatter 100 små nærbutikker placeret i Danmarks yderområder, der nu samles under kædenavnet, Lokalbrugsen.

Sidste forsøg på at undgå lukning

»Hvis de helt små butikker skal overleve, er vi nødt til at tænke  anderledes. Der skal gøres en ekstra indsats hurtigt, for ellers vil mange af dem lukke,« lyder det fra, kædechef i Dagli’Brugsen, Jesper K. Andersen,

Lokalbrugsen integrerer derfor som løsning et kundepanel i de 100 byer, hvoraf mange kun har en enkelt dagligvarebutik tilbage. 1/3 del af varerne vil være de samme for samtlige butikker, medens 2/3 dele bliver udvalgt af kunderne i lokalområdet.

Læs hele artiklen  her

Kineserne er førsteprioritet

“Kineserne er førsteprioritet” – således lyder det fra Magasin du Nords kommunikationschef, Jan Helleskov. Og det giver da også god mening, at det er de kinesiske kunder, Magasin retter deres opmærksomhed på –  Magasins omsætning til kinesiske kunder er nemlig mere end fordoblet i løbet af 2012.

Stormagasinerne må slås om de velhavende kinesere

I Illum har man samme succes. Omsætningen til kinesiske kunder er steget med hele 89 pct. i 2011.
Illum er gået skridtet foran ved at ansætte et par kinesisktalende medarbejdere, som kan hjælpe og vejlede de  kinesere, der oplever forståelsesmæssige problemer, når dialogen foregår på engelsk, men iflg. Magasins kommunikationschef følger de snart trop.
I begge stormagasiner har man valgt at indføre højtalerkald på kinesisk for at få de kinesiske kunder til at føle sig særligt velkomne.

Læs mere om, hvordan de generøse kinesere gavner hele landet her

Nyt konferencecenter på Bornholm

Green Solution House, er navnet på det nye konferencecenter, der skal danne rammen for en grøn og bæredygtig fremtid.

“Et demonstratorium, hvor bæredygtighed bliver en integreret del af den arkitektoniske oplevelse”, lyder det fra arkitekten for videns centeret, der skal huse både fagfolk og almene borgere,  som ønsker kenskab til de nyeste grønne løsninger.
Projektet, der bl.a. er støttet af EU’s Regionalfond og Real Dania, kommer samlet til at koste 65 millioner kr. og påbegyndes i september 2013.

Læs mere her