Mobilepay indtager førstepladsen som foretrukken mobilbetalingsløsning

Erhvervslivet har en stor indflydelse i bankernes interne konkurrence om mobile betalingsydelser.

Hos Danske bank er man fuldt ud bevidst om erhvervslivets betydning for Mobile-Pay løsningens succes. “Vi har lavet en platform, som vi kan udvikle på hurtigt. Vi er ret hurtigt kommet med nye funktionaliteter, for eksempel muligheden for at dele en regning og butiksdelen, som vi regner med at kunne ekspandere til en fuld løsning allerede i år,”  lyder det fra chef for forretningsudvikling i Danske Bank,  Jesper Nielsen
.
Danske Bank afprøver disse dage deres Mobilepay-løsning hos udvalgte taxaselskaber, kaffebarer og kiosker. Konkurrenterne bag Swipp løsningen har som modsvar flere  tiltag i ærmet for at vinde erhvervslivets gunst.

Fra afdelingschefen i Sydbank, Nicolai Schmit, lyder målsætningen bl.a. “Vi vil gerne lave nogle løsninger, hvor Swipp bliver en åben standard, som kan kommunikere med for eksempel kasseapparater og sodavandsautomater“.

Når først Swipp løsningen har vundet tilslutning i erhvervslivet vil den også få stor udbredelse hos privatkunderne, lyder det fra afdelingschefen.

Læs hele artiklen her