Store danske virksomheder såsom Danske Bank, Danfoss, Arla og Novo Nordisk, gør en aktiv indsats for at få fat i de absolut bedste topstuderende fra Kina, Mexico og Nigeria.
For netop at klare sig godt i den internationale konkurrence har virksomhederne fokus på at anskaffe de bedste kandidater fra de markeder, hvor koncernerne opererer.
“Graduate-programmet fungerer godt til at få fat i de gode kandidater. Vi får bedre kandidater, end hvis vi rekrutterede de unge fra land til land. Graduate-programmet har langt større synlighed. Samtidig får vi eksponeret talenterne hurtigere i organisationen, fordi de indgår i en toårig rotation, hvor de blandt andet er forbi hovedkvarteret i Danmark,” lyder det fra viceadm. direktør med ansvar for salg, marketing og produktion hos medicinalkoncernen Novo Nordisk, Kåre Schultz.
Novo Nordisk har modtaget overvældende 10.068 ansøgninger til de 60 opslåede pladser i graduate-programmerne.
Læs ansøgertal for de øvrige virksomheder og meget mere her