H&M må vente til næste år på grønne nøgletal

Den svenske tøjkæde Hennes & Mauritz har ikke fået overbevist deres investorer om deres turnaround-plan kører som planlagt.
Aktien i H&M er faldet med 2,6 % til 138,9 svenske kroner.

Ifølge Bloomberg er det blevet afsløret fra ledelsens side, at salget i de fysiske butikker først næste år vil begynde at vokse. H&M forventer desuden, at deres salg af varer med store besparelser og rabatter forsat vil være højt, idet selskabet forsøger at nedbringe deres varelager.

Selskabets internethandel er dog i fremgang og der forventes en yderligere stigning på 25 % i år.

Selskabets øvrige varemærker, såsom COS, Weekday og Arket, forventes ligeledes en fremgang det kommende år. Ledelsen spår intet mindre end en tredobling af sidste års salg frem mod 2022.

Bloomberg påpeger, at disse mærker kun står for ca. en tiendedel af H&Ms samlede omsætning.

Kæden har også tidligere offentliggjort butikslukninger og  færre åbninger i det nye år og havde i fjerde kvartal af 2017 en tilbagegang i nettoomsætning på 4 %.

Læs mere om selskabets udvikling her

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *