Kineserne er førsteprioritet

“Kineserne er førsteprioritet” – således lyder det fra Magasin du Nords kommunikationschef, Jan Helleskov. Og det giver da også god mening, at det er de kinesiske kunder, Magasin retter deres opmærksomhed på –  Magasins omsætning til kinesiske kunder er nemlig mere end fordoblet i løbet af 2012.

Stormagasinerne må slås om de velhavende kinesere

I Illum har man samme succes. Omsætningen til kinesiske kunder er steget med hele 89 pct. i 2011.
Illum er gået skridtet foran ved at ansætte et par kinesisktalende medarbejdere, som kan hjælpe og vejlede de  kinesere, der oplever forståelsesmæssige problemer, når dialogen foregår på engelsk, men iflg. Magasins kommunikationschef følger de snart trop.
I begge stormagasiner har man valgt at indføre højtalerkald på kinesisk for at få de kinesiske kunder til at føle sig særligt velkomne.

Læs mere om, hvordan de generøse kinesere gavner hele landet her