Apple indtager førstepladsen som det mest værdifulde brand

Apple har dermed vippet Coca-Cola af vinderpodiet for første gang i 13 år, viser ny årsrapport foretaget af konsulentfirmaet, Interbrand, der er ejet af Omnicom Group.

Topplaceringerne på ranglisten er domineret af teknologivirksomheder og det er iflg. Jez Frampton, chef for Interbrand, helt naturligt.
»Mærker som Apple, Google og Samsung er ved at ændre vores adfærd. Hvordan vi køber, hvordan vi kommunikerer med hinanden, selv hvordan vi taler med hinanden. De har bogstaveligt talt ændret den måde, vi lever vores liv,«  lyder det fra direktøren til The New York Times.
Af andre førende teknologibrands er bl.a. Google og Microsoft at spotte indenfor Top 10 med henholdsvis en anden og en femteplads i ryggen.
Facebook er også godt på vej op ad rangstigen og har i år indtaget en 52 plads ift. den tidligere placering som nr. 69. Modsat er det gået for mobilgiganten, Nokia, der i løbet af de seneste 2 år er faldet hele 43 pladser og må nu se sig til tåls med en pladsnummer 57.

Se Top 10 her